Choroby

Choroby psów

Chcesz wiedzieć więcej o swoim zwierzątku? Przeczytaj poniższe informacje.

Zobacz nasze usługi

Zadzwoń do nas

Wścieklizna

Niezwykle groźna choroba zwalczana z urzędu. W Polsce obowiązkowo szczepi się przeciwko wściekliźnie wszystkie psy po ukończeniu 3 miesiąca życia. W przeciwieństwie do innych chorób zakaźnych, właściciel nie ma wyboru odnośnie decyzji o szczepieniu.

Nosówka

Jedna z najgroźniejszych chorób zakaźnych psów wywołana przez wirus nosówki psów (CDV). Charakteryzuje się dwufazowym wzrostem temperatury ciała. Następnie dochodzi do zapalenia oskrzeli i płuc, zapalenia żołądka i jelit, pojawia się biegunka i wymioty. W przebiegu choroby często występują komplikacje ze strony układu nerwowego i płuc. Śmiertelność wśród zakażonych zwierząt jest bardzo wysoka.

Parwowiroza

Wywołana przez parwowirus psi, typ 2 (CVP-2). Obecnie coraz częściej stwierdza się zakażenia typem 2b (CPV typ 2b) tego wirusa. Choroba występuje w dwóch formach: jelitowej (zapalenia żołądka i jelit) – u zwierząt powyżej 8 tyg. życia i sercowej (zapalenie mięśnia sercowego) – u szczeniąt w wieku 4-6 tyg. Pierwsze objawy formy jelitowej to osowiałość, wymioty, a następnie biegunka. Bardzo szybko dochodzi do silnego odwodnienia organizmu. Śmiertelność w przypadku formy jelitowej wynosi ok. 50%, zaś formy sercowej – blisko 100%.

Choroby psów

Zakaźne zapalenie wątroby psów (choroba Rubartha)

choroba zakaźna wywołana przez adenowirus psi typ 1 (CAV-1). Choroba rozwija się bardzo szybko i może doprowadzić do śmierci psa w przeciągu doby. Objawy choroby to wysoka gorączka, brak apetytu, wymioty, biegunka i żółtaczka.

Koronawiroza

choroba wirusowa wywołana przez koronawirus psi (CCV). U psów zakażonych koronawirusem obserwuje się początkowo brak apetytu, posmutnienie i osowiałość. Następnie pojawia się trwająca 10 dni wzniosła biegunka, często barwy żółtopomarańczowej, z krwią i śluzem. Charakterystyczny jest silny, nieprzyjemny zapach kału. Do zakażenia dochodzi najczęściej u zwierząt młodych, u nich też objawy są silniej wyrażone. W przypadku mieszanej infekcji spowodowanej przez korona – oraz parwowirus przebieg choroby jest bardzo ciężki i w większości przypadków prowadzi do śmierci psa.

Parainfluenza

chorobę wywołuje wirus parainfluenzy (CPI). Jej głównym objawem jest suchy, spazmatyczny kaszel, utrzymujący się przez wiele tygodni.

Kaszel kenelowy

infekcja mieszana górnych dróg oddechowych wywołana głównie przez adenowirus psi typ-2 (CAV-2), w jej powstaniu często ma udział wirus parainfluenzy. Główne objawy to nieżyt gardła, zapalenie oskrzeli stan zapalny migdałków oraz zapalenie płuc. Charakterystycznym objawem choroby jest suchy, spazmatyczny kaszel utrzymujący się przez wiele tygodni. Choroba dotyczy głównie dużych skupisk psów (hodowle, schroniska, hotele dla psów).

Adenowirusowe zapalenie płuc

wywołane przez adenowirus psi typ 2 (CAV-2). Główne objawy to wzrost temperatury ciała, apatia, częściowa utrata apetytu, surowiczo-śluzowy, później ropny wypływ z nosa, kaszel.

Leptospiroza

chorobę wywołują różne serotypy bakterii z rodzaju Leptospira.

Zadzwoń do nas

Odwiedź nas